Po wybraniu z menu Bazy danych wyświetli się lista zawierająca wykaz dostępnych baz danych.
Klikając opcję Wybierz bazę danych wyświetli się wykaz udostępnionych baz danych SIP wraz z krótkim opisem oraz podaniem źródła danych.
Aby przejść do bazy danych należy wybrać przycisk znajdujący się przy opisie bazy lub wybrać odpowiednią pozycję z menu.
Każdy formularz składa się z pól wyszukiwania oraz przycisku
, który wysyła formularz i uruchamia wyszukiwanie danych według podanych kryteriów.
Wysłanie formularza z niewypełnionymi wszystkimi polami spowoduje wyświetlenie wszystkich wyników.
Aby zawęzić wyniki wyszukiwania należy wpisać szukaną frazę w polu formularza.
Po rozpoczęciu wpisywania frazy system wyświetla listę wszystkich wartości zawierających wpisywaną frazę. Po kliknięciu na wybraną pozycję z tej listy jest ona automatycznie wstawiana do pola formularza.
Wpisanie znaku % w polu formularza spowoduje wyświetlenie listy wszystkich możliwych wartości.
Po wybraniu przycisku
system wyświetli:
listę wszystkich wartości – jeśli pole formularza jest puste;
listę wartości pasujących do wpisanej frazy – jeśli pole formularza nie jest puste.
Uwaga! W przypadku pól, które zwracają dużą liczbę wartości, lista wyników z podpowiedzią zwykle jest ograniczona do 30 pozycji.
Po wysłaniu formularza wyświetla się lista wyników wyszukiwania, spełniających kryteria podane w formularzu.
Przycisk - wybór kolumn, które mają wyświetlać się w tabeli wyników.
Przycisk - eksport wyników do plików w różnych formatach. Jeśli tabela z wynikami zawiera więcej niż jedną stronę, wyeksportowane zostaną tylko te dane znajdujące się na aktualnie wyświetlanej stronie. Istnieje możliwość zwiększenia liczby wyników prezentowanych na stronie poprzez wybranie odpowiedniej pozycji na przycisku z liczbą.
Przycisk (w niektórych raportach - w pierwszej kolumnie) - dodatkowe informacje o danym obiekcie.
Ikona - pokazanie na mapie danego obiektu, w nowym oknie przeglądarki internetowej.
Ikona - szczegółowa informacja o obiekcie zaprezentowana w nowym raporcie.
Ikona / - sortowanie wyników w wybranych kolumnach.
W lewej części okna mapy znajduje się lista warstw tematycznych, które można wyświetlić na mapie.
Warstwy umieszczone są na liście hierarchicznie i zorganizowane w grupach. Każda grupa składa się z kolejnych podgrup lub warstw tematycznych.
Klikając na nazwę grupy lub przycisk następuje naprzemiennie rozwinięcie lub zwinięcie zawartości danej grupy.
Kliknięcie na ikonę / - naprzemienne wyświetlenie / ukrycie na mapie warstwy tematycznej. Uwaga! Aby warstwa była widoczna na mapie, wszystkie grupy nadrzędne tej warstwy również muszą mieć zaznaczoną ikonę .
Ikona - dodatkowe informacje o grupie tematycznej.
Ikona - warstwa wektorowa, dodatkowe informacje o warstwie tematycznej.
Ikona - dodatkowe informacje o warstwie tematycznej.
Ikona - wybór przezroczystości warstwy tematycznej. Operując suwakiem można ustawić widoczność warstwy w zakresie 0 – 100%. Domyślnie wszystkie warstwy są w pełni widoczne.
Klawisz Shift + zaznaczenie myszą - powiększanie do zaznaczonego obszaru.
Ikona w menu - ukrycie/wyświetlenie panelu z bocznego listą warstw
Ikona w menu - centruje mapę do granicy Poznania
Ikona w menu - poprzedni widok
Ikona w menu - następny widok
Kliknięcie przycisku z lewej strony mapy Szukanie obiektów lub kliknięcie - wybór z listy zakresu tematycznego wyszukiwania obiektów.
Po wybraniu odpowiedniej pozycji z listy wyszukiwania wyświetla się formularz.
Wysłanie formularza z niewypełnionymi wszystkimi polami spowoduje wyświetlenie wszystkich wyników.
Aby zawęzić wyniki wyszukiwania należy wpisać szukaną frazę w polu formularza.
Po rozpoczęciu wpisywania frazy system wyświetla listę wszystkich wartości zawierających wpisywaną frazę. Po kliknięciu na wybraną pozycję z tej listy jest ona automatycznie wstawiana do pola formularza.
Wpisanie znaku % w polu formularza spowoduje wyświetlenie listy wszystkich możliwych wartości.
Przycisk - wyszukiwanie obiektów spełniających podane kryteria.
Pod formularzem wyświetli się lista obiektów. Kliknięcie na nazwę obiektu spowoduje wyświetlenie się jego na mapie.
Przycisk umożliwia powrót do listy wyszukiwania
Ikona w menu - wykonywanie pomiarów
Ikona w menu pomiar długości obiektu
Ikona w menu pomiar powierzchni obiektu
Ikona w menu - skasowanie wyników pomiaru
Ikona w menu - włącza/wyłącza informacji zwrotnej z obiektów aplikacji
Ikona w menu - włącza/wyłącza listę obiektów podlegających informacji
Kliknięcie na mapie - wyświetlenie się okna z informacją zwrotną o obiektach znajdujących się w wybranym punkcie.
Ikona - lokalizacja miejsca kliknięcia, dla którego wyświetli się informacja zwrotna.
Okno z informacją zwrotną składa się z listy warstw w formie rozwijanych paneli. Kliknięcie na warstwę powoduje wyświetlenie informacji z tej warstwy.
Domyślnie wyświetlane są informacje zwrotne z warstwy dróg i działek ewidencyjnych.
Ikona w menu - włącza/wyłącza informację z serwisów WMS
Ikona w menu - włącza/wyłącza informację z warstw wektorowych API
Ikona w menu - Zaznaczanie narysowanego obiektu
Ikona w menu - Skasowanie narysowanego obiektu
Ikona w menu - Rysowanie obiektu punktowego
Ikona w menu - Rysowanie obiektu liniowego
Ikona w menu - Rysowanie obiektu zamkniętego
Niebieski punkt przy kursorze oznacza tryb rysowania. Klikanie na mapie w trybie edycji powoduje wstawienie punktów załamania obiektu.
Dwukrotne kilknięcie kończy rysowanie obiektu (który przybiera kolor żółty) i otwiera panel edycyjny.
Po narysowaniu należy wybrać przycisk , a następnie klikniąć na narysowany obiekt - aktywowanie obiektu do edycji (podświetlenie na kolor niebieski) i wyświetlenie informacji szczegółowych oraz dostępnych opcji.
Po zaznaczeniu obiektu można edytować jego geometrię:
punkt - poprzez chwycenie go i przesunięcie w inne miejsce,
pozostałe typy obiektów - poprzez przesunięcie w inne miejsce dowolnego fragmentu segmentu linii.
Gdy obiekt jest zaznaczony (podświetlony na kolor niebieski) można wykonać kilka operacji:
dodać bufor - wpisać wartość liczbową w polu Bufor, a nastepnie kliknąć przycisk ;
pokazać informacje dotyczące planowania przestrzennego w zasięgu zaznaczonego obiektu - kliknąć przycisk w sekcji Planowanie przestrzenne;
pokazać wnioski, decyzje WUiA w zasięgu zaznaczonego obiektu - kliknąć przycisk w sekcji Wnioski, decyzje WUiA.
dla terenów między ulicą Starołęcką a rzeką Wartą w Poznaniu - część A
Tsa
LXXII/1338/VII/2018 (2018-09-04)
XCIX/1919/VIII/2024 (2024-03-26)
Rocznik 2024, poz. 3643 (2024-04-09)
Rejon Cmentarza Górczyńskiego w Poznaniu
Jg
LXXV/1371/VIII/2022 (2022-12-06)
XCVIII/1893/VIII/2024 (2024-03-05)
Rocznik 2024, poz. 3007 (2024-03-18)
Umultowo Wschód - rejon ulicy Jasne Błonie w Poznaniu
Ma4d
LXIX/1241/VIII/2022 (2022-07-12)
XCVIII/1892/VIII/2024 (2024-03-05)
Rocznik 2024, poz 3006 (2024-03-18)
Osiedle Przyjaźni - część północna A w Poznaniu
Wpa
XV/211/VIII/2019 (2019-07-09)
XCVI/1850/VIII/2024 (2024-01-16)
Rocznik 2024, poz. 1167 (2024-01-26)
Jeżyce - Północ część A1 w Poznaniu
Sea1
XVII/186/VI/2011 (2011-08-30)
XCVI/1851/VIII/2024 (2024-01-16)
Rocznik 2024, poz. 1168 (2024-01-26)
Stare Miasto w Poznaniu
C2
LXXIV/1395/VII/2018 (2018-10-16)
XCIV/1810/VIII/2023 (2023-12-05)
Rocznik 2023, poz. 12259 (2023-12-20)
W rejonie alei Wielkopolskiej - część A w Poznaniu
Sdwa
XX/341/VIII/2019 (2019-12-03)
XCIV/1809/VIII/2023 (2023-12-05)
Rocznik 2023, poz. 12278 (2023-12-21)
w rejonie ulicy Liliowej w Poznaniu
Kr
XV/213/VIII/2019 (2019-07-09)
XCIV/1808/VIII/2023 (2023-12-05)
Rocznik 2023, poz. 12180 (2023-12-19)
dla obszaru w rejonie ulicy Karpia - część wschodnia A w Poznaniu
Nba
XXII/389/VIII/2020 (2020-01-21)
XCIII/1786/VIII/2023 (2023-11-21)
Rocznik 2023, poz. 11347 (2023-12-07)
obszaru Umultowo Wschód - rejon ulic Diamentowej, Rubież i Nadwarciańskiej w Poznaniu
Me2
XIX/314/VIII/2019 (2019-11-19)
XCII/1762/VIII/2023 (2023-11-07)
Rocznik 2023, poz. 10051 (2023-11-16)
W rejonie ulic R. Dmowskiego i Góreckiej w Poznaniu
Gp
XXVII/486/VIII/2020 (2020-05-05)
XCI/1741/VIII/2023 (2023-10-24)
Rocznik 2023, poz. 11207 (2023-12-06)
Osiedle Bolesława Chrobrego - część północna C w Poznaniu
Pe
XLVII/861/VIII/2021 (2021-06-01)
XCI/1742/VIII/2023 (2023-10-24)
Rocznik 2023, poz. 9782 (2023-11-09)
Rejon ulicy Głuszyna w Poznaniu
Hh
XXIII/304/VII/2016 (2016-01-12)
XC/1712/VIII/2023 (2023-09-26)
Rocznik 2023, poz. 8980 (2023-10-12)
W rejonie ulic J. H. Dąbrowskiego, A. Szamarzewskiego i Polnej w Poznaniu
S4
XXIII/427/VIII/2020 (2020-02-25)
XC/1711/VIII/2023 (2023-09-26)
Rocznik 2023, poz. 8979 (2023-10-12)
Cmentarz Miłostowo - część A w Poznaniu
Aca
XXXIV/564/VII/2016 (2016-09-06)
LXXXIX/1679/VIII/2023 (2023-09-05)
Rocznik 2023, poz. 8397 (2023-09-19)
Podolany Południe - część B w Poznaniu
Zjb
L/870/VII/2017 (2017-06-20)
LXXXIX/1680/VIII/2023 (2023-09-05)
Rocznik 2023, poz. 8398 (2023-09-19)
w rejonie ulic Żołnierzy Wyklętych i Elżbiety Zawackiej oraz Koszalińskiej i Hezjoda w Poznaniu
Lc
XXXIV/590/VIII/2020 (2020-09-08)
LXXXII/1493/VIII/2023 (2023-04-25)
Rocznik 2023, poz. 5060 (2023-05-12)
Rejon Stadionu Miejskiego- część A w Poznaniu
Jla
XLIII/757/VIII/2021 (2021-03-09)
LXXIII/1341/VIII/2022 (2022-11-08)
Rocznik 2022, poz. 8279 (2022-11-22)
W rejonie ulic Starogardzkiej i Pelplińskiej w Poznaniu
Kł
XXIII/425/VIII/2020 (2020-02-25)
LXXIII/1340/VIII/2022 (2022-11-08)
Rocznik 2022, poz. 8278 (2022-11-22)
dla terenu w rejonie ulicy Sióstr Misjonarek w Poznaniu
Mf
XXIII/423/VIII/2020 (2020-02-25)
LXXIII/1339/VIII/2022 (2022-11-08)
Rocznik 2022, poz. 8277 (2022-11-22)
Edytowalna stopka strony tylko w widoku do drukowania...
Deklaracja dostępności
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Systemu Informacji Przestrzennej Zarządu Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ.
Data publikacji strony internetowej: 2015-03-30. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03-30.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
brak odpowiedniej struktury nagłówkowej,
brak możliwości powiększenia czcionki,
brak możliwości zmiany kontrastu,
część tekstu nie jest odczytywna przez czytniki ekranu,
część podstron zaprojektowana jest w języku angielskim,
niepoprawnie ustawiony fukus, brak możliwości nawigacji klawiaturą na niektórych stronach,
brak tekstów alternatywnych do grafik,
Wyłączenia:
mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
Przeglądanie strony dostępne jest na różnych przeglądarkach (np. Mozilla Firefox, Opera, Microsoft Edge) oraz na różnych systemach operacyjnych (np. Windows, MacOS, Android, iOS).
Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-03-30. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Jeśli na tej stronie internetowej są problemy, które wynikają z niespełnienia wymogów dostępności cyfrowej – poinformuj nas o tym.
Zgłoś problem do Katarzyny Kruk-Fafuła, mailowo geopoz@geopoz.poznan.pl lub telefonicznie 061 8271 559.
We wniosku podaj:
swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść,
opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Możesz skorzystać z wniosku, który przygotowaliśmy lub napisać swój i uwzględnić wyżej wymienione elementy.
Na Twój wniosek odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W odpowiedzi podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci do nich dostęp w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Zarządu Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ. Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań związane z dostępnością cyfrową możesz zgłosić je do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ znajduje się w Poznaniu, przy ulicy Gronowej 20.
Do GEOPOZu dojedziesz samochodem lub komunikacją miejską (autobusami lub tramwajami). Aktualny rozkład jazdy można sprawdzić na stronie Zarządu Transportu Miejskiego. Trasa od przystanków do wejścia wynosi mniej niż czterysta metrów i brak na niej miejsca odpoczynku.
Nie wyznaczono preferowanych ścieżek dojścia. Prosimy o szczególną ostrożność, ponieważ część trasy prowadzi przez ciągi pieszo-jezdne.
Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami ma szerokość dwóch metrów dziewięćdziesięciu centymetrów i z trzech stron otaczają je barierki. Dodatkowe trzy miejsca znajdują się po drugiej stronie drogi na płatnym parkingu. Dla osób posiadających karty parkingowe wydane na podstawie orzeczenia o niepełnosprawności są one bezpłatne.
Budynek jest dostępny dla osób ze szczególnymi potrzebami i czytelnie oznakowany. Do budynku prowadzą dwa wejścia: jedno dla klientów oznaczone literą B - do Sali Obsługi Klienta, drugie dla pracowników biurowca, oznaczone literą A. Oba znajdują się od strony ulicy Gronowej i od strony marketu Eurospar. Obsługa klienta odbywa się w Sali.Osoby umówione indywidualnie z pracownikiem moga udać się do Punktu Konsultacyjnego, znajdującego się na wprost wejścia w budynku oznaczonym jako A.
Nad wejściem do Sali Obsługi Klienta jest zainstalowany głośnik systemu kierującego dźwiękowo. Urządzenie współpracuje z aplikacją YourWay, która pomaga osobom niewidomym i słabowidzącym znaleźć wejście do budynku.
Wejście B nie ma progu, jest dostępne z poziomu chodnika. Skorzystanie z wejścia A wymaga pokonania 10 schodów, by udać się do Punktu Konsultacyjnego. Po obu stronach zamontowane są poręcze z nakładkami w alfabecie Braille'a.
Do Zarządu można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Na parterze znajduje się winda, która obsługuje pierwsze piętro Sali Obsługi Klienta. Z windy może korzystać osoba poruszająca się na wózku. Jest wyposażona w sygnały dźwiękowe. Panel przycisków w kabinie znajduje się po prawej stronie na wysokości około jednego metra odległości od podłogi. Przyciski są podświetlone oraz oznaczone alfabetem Braille'a. Dodatkowo jest informacja głosowa. Na tylnej ścianie zamontowane jest lustro na całej wysokości kabiny. Drzwi windy otwierają się automatycznie.
Drzwi do obu wejść budynku są przeszklone. Drzwi do Sali otwierają się automatycznie. Drzwi prowadzące do biurowca nie otwierają się automatycznie i ich użycie wymaga znacznej siły.
Na klatce schodowej początek i koniec biegu schodów został oznaczony kontrastowym kolorem. Na poręczach zamontowano nakładki w alfabecie Braille'a.
Na pierwszym piętrze znajduje się Sala Obsługi Klienta. Po lewej stronie przed wejściem zainstalowano Plan Tyflograficzny. Plan jest wyposażony w system umożliwiający namierzenie za pomocą telefonu.
Drzwi na Salę Obsługi Klienta otwierają się automatycznie. Po lewej stronie znajduje się punkt informacyjny. Punkt informacyjny wyposażony jest w pętlę indukcyjną stanowiskową oraz pętlę indukcyjną przenośną. Wszystkie pomieszczenia na Sali są oznaczone w alfabecie Braille'a. Przeszklenia poszczególnych pomieszczeń są podkreślone kontrastowym pasem kolorystycznym.
Na końcu Sali po lewej stronie znajduje się korytarz prowadzący do toalety, z której może skorzystać osoba poruszająca się na wózku. Wyposażona jest w system przywołujący
W Sali Obsługi Klienta znajduje się System Kolejkowy, nie jest dostosowany do osób z dysfunkcjami wzroku.
W Zarządzie możesz poprosić o pomoc pracownika posługującego się językiem migowym. Po wcześniejszym umówieniu się, można skorzystać na miejscu z usług tłumacza języka migowego.
Komunikacja z osobami słabosłyszącymi jest możliwa różnymi sposobami, w tym celu udostępniony został numer telefonu 532-926-134 do kontaktu tekstowego.
W budynku wykonana jest dźwiękowa sygnalizacja informująca o zagrożeniach. Wdrożony jest system powiadomień głosowych i przeciwpożarowych.
Oznaczono drogi ewakuacyjne.
W Zarządzie opracowany jest Plan Ewakuacyjny. Przeprowadzane są okresowo szkolenia z zakresu zasad postępowania na wypadek ewakuacji dla pracowników.
Zarząd zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji za pomocą krzesła ewakuacyjnego.
Wybrani pracownicy Sali Obsługi Klienta uczestniczyli w szkoleniach Obsługi Klienta ze szczególnymi potrzebami.